■ بررسی بازی Brass: Lancashire

بازی فکری Brass: Lancashire

Brass: Lancashire یک بازی رومیزی بسیار هوشمندانه و قدیمی  است که توسط مارتین والاس ساخته شده است. Brass: Lancashire از نوع بازی استراتژیک می باشد از مضمون قدیمی برخوردار است. بازی  Brass: Lancashire  در سال 2007 منتشر شد و در سال 2018 مجددا انتشار یافت. این بازی بازیکنان خود را به انگلستان در قرن 18 و 19 در طول جنگ انقلابی می برد. این بازی، بازیکنان خود را تحت عنوان کارآفرین جهت ایجاد شبکه‌های صنعتی سودآور با سرمایه‌گذاری در صنایع، ساخت کانال‌ها و راه‌آهن‌ها و بهینه‌سازی تولید و تحویل کالا به رقابت وا می دارد.

Brass: Lancashire تجربه ای غنی و پیچیده را با بازی های مالی و سیستم های اجتماعی پیچیده ارائه می دهد. این بازی نیازمند برنامه ریزی خوب، مدیریت منابع و تصمیم گیری هوشمندانه برای شکست دادن دشمنان و تضمین رونق اقتصاد است.

بازی فکری رومیزی Brass: Lancashire

مشخصات بازی فکری رومیزی Brass: Lancashire

رده سنی : بالای 14 سال

سال انتشار : 2007

امتیاز بازی : 8.2

سنگینی بازی : 3.86/5

تعداد بازیکن : 2 تا 4 نفر

نوع بازی : استراتژی، اقتصادی، حمل و نقل، مدیریت دست، شبکه سازی

بازی فکری Brass: Lancashire

روند بازی فکری رومیزی Brass: Lancashire

این بازی دارای دو نیمه است: قسمت کانال و قسمت ریل. برای برنده شدن در بازی، باید تا حد امکان امتیاز کسب کنید، که در پایان هر نیمه این امتیازات محاسبه و شمارش می شوند. این امتیازات از طریق کانال ها، ریل ‌ها و کاشی‌های صنایع راه اندازی شده به شما تعلق می‌گیرد.

در هر نوبت، بازیکنان به نوبت دو مورد از موارد زیر را انجام می دهند:

1) ایجاد کاشی های صنعتی …

۲) ایجاد یک ریل یا کانال …

3) توسعه یک کسب و کار یا صنعت …

4) فروش پنبه …

5) اخذ وام…

در پایان نوبت، هر بازیکن دو کارتی را که بازی کرده بود با دو کارت بانکی تعویض می کند. بازیکنان بر اساس مبلغی که در دور قبل خرج کرده اند به نوبت قرار می گیرند. ارزان ترین بازیکن اول بازی می کند و گران ترین بازیکن تمام می کند! این مکانیسم تغییر مسیرهای جایگزین را در بازی ایجاد می کند و یک بازیکن می تواند دو بار پشت سر هم بازی کند.

تمام کارت ها – که با توجه به تعداد بازیکنان هر بازی مشخص می شود – بازی شده است، مرحله کانال به پایان رسیده و امتیازها محاسبه شده است. پس از امتیاز دهی، تمامی کانال ها و تمامی صنایع در پایین ترین سطح توسعه حذف می شوند، کارت های جدید به بازیکنان داده می شود و فاز ریلی آغاز می شود.

در این مرحله، بازیکنان می توانند هر شهر را از یک مکان واحد تصرف کنند و همچنین می توانند دو کانال ارتباطی ایجاد کنند – که می تواند هزینه زیادی داشته باشد. در پایان مرحله ریل، شمارش امتیاز دوم انجام شده و برنده نهایی مشخص می شود.

کارت ها صنعت ساخت و ساز مخصوص به خود را دارند، اما از هر کارت می توان برای صنایع دستی، فروش پنبه و ساخت جاده استفاده کرد. این نیاز به مدیریت دقیق زمان و نگهداری کارت دارد. منابع مشترک هستند، بنابراین اگر یکی از بازیکنان راه‌آهنی بسازد (که به زغال سنگ نیاز دارد)، باید زغال سنگ خود را از نزدیک‌ترین منبع، که ممکن است متعلق به یکی از رقبا باشد، تهیه کند – که این منبع را به امتیاز نزدیک‌تر می‌کند.